T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
ADANA VALİLİĞİ
İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
1-TOPLANTI VE GÖSTERİ YÜRÜYÜŞÜ GÜZERGÂHLARI
2911 Sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanununun 6. Maddesi ve bu Kanunun Uygulanmasına Dair Yönetmeliğin 3.maddesi esaslarına göre, İlimiz merkezinde yapılacak olan Toplantı ve Gösteri Yürüyüşlerinde ilk toplanma yerleri, yürüyüş güzergâhları, toplantı alanları, dağılma yerleri ile pankart ve afiş asılabilecek yerler aşağıya çıkartılmıştır.
A-) SEYHAN İLÇESİ
TOPLANTI ALANI 1 : UĞUR MUMCU MEYDANI
a)YÜRÜYÜŞ YOL GÜZERGÂHI:
Mustafa Kemal Paşa Bulvarı ASKİ Şantiyesi önü (2.200 m2 'lik alan) olan ilk toplanma yerinden başlamak üzere, Şehir Merkezi istikametinde Mustafa Kemal Paşa Bulvarını takiben Zilli Dede Kavşağı’ndan sola dönüş (Groseri önündeki kavşak) Kasım Gülek Köprüsü üst geçidinden sağa dönüş, Cevat Yurdakul Caddesini takiben, İstasyon Meydanı önüne kadar uzanan 1.700 metrelik güzergâh.
b)TOPLANTI ALANI TANIMI:
İstasyon Meydanı, Devlet Demir Yolları 6. Bölge Müdürlüğü binası ile Cemalpaşa Telekom Müdürlüğü binasının çevirdiği 12.750 m2 'lik alandır. Toplantıya katılım yoğunluğuna göre gerek duyulduğunda toplantı alanı kademeli olarak genişletilecektir.
c)DAĞILMA YOL GÜZERGÂHLARI:
Ziyapaşa Bulvarı, Cevat Yurdakul Caddesi ve Atatürk Caddesi (Valilik İstikameti- Sular Mevkii İstikameti), Kasım Gülek Bulvarı, Mustafa Kemal Paşa Bulvarı, Cevat Yurdakul Caddesi dağılma yolu güzergahı olarak belirlenmiştir.
d)PANKART VE AFİŞ ASILABİLECEK YERLER:
Toplantı ve Gösteri Yürüyüşünün yapılmasına izin veren Valilik Makamının onay tarihinden itibaren Toplantı ve Gösteri Yürüyüşünün bitiş saatine kadar;
Büyükşehir Belediyesi ile İlçe Belediyelerince belirlenen bilbordlara, ilan ve reklam panolarına yasal çerçevede asılabilecektir.
B-) YÜREĞİR İLÇESİ
TOPLANTI ALANI : YÜREĞİR SARIÇAM DERESİ YANINDAKİ SEMT PAZARI
a)YÜRÜYÜŞ YOL GÜZERGAHI:
Dadaloğlu Bulvarı başlangıcında bulunan Halk Bankası önünde toplanıp, aynı bulvar üzerinden Sarıçam deresi istikametine doğru 650 metrelik güzergâhı takiben asfalt zeminli Semt pazar yerine kadar.
b)TOPLANTI ALANI TANIMI:
Yürüyüş istikametine göre Sarıçam deresini geçince sol tarafta kalan Semt Pazar Yeri,(7500 m2 'lik alan)
c)DAĞILMA YOL GÜZERGAHLARI:
Mustafa Kemal Paşa Bulvarı ve Tren yolu hattı istikametinde ve Afet evleri semtinde yer alan tali yollardır.
d)PANKART VE AFİŞ ASILABİLECEK YERLER :
Toplantı ve Gösteri Yürüyüşünün yapılmasına izin veren Valilik Makamının onay tarihinden itibaren, Toplantı ve Gösteri Yürüyüşünün bitiş saatine kadar;
Büyükşehir Belediyesi ile İlçe Belediyelerince belirlenen bilbordlara, ilan ve reklam panolarına yasal çerçevede asılabilecektir.
C-) ÇUKUROVA İLÇESİ:
TOPLANTI ALANI: ADANA KOOP. SEMT PAZARI
a)YÜRÜYÜŞ YOL GÜZERGÂHI:
Dr. Sadık Ahmet Bulvarının Çoban Yurtçu Bulvarı ile kesiştiği yerde bulunan ilk toplanma yerinden başlamak üzere, Çoban Yurtçu Bulvarından (550 metre mesafe) ilerledikten sonra, Ramazan Atıl Lisesinin ön tarafında bulunan Adana Kooperatifi Semt Pazarı.
b)TOPLANTI ALANI TANIMI:
Ramazan Atıl Lisesinin ön tarafında bulunan Adana Kooperatifi Semt Pazarı alanıdır. Toplantıya katılımın yoğunluğuna göre gerek duyulduğunda toplantı alanı kademeli olarak genişletilecektir.
c) DAĞILMA YOL GÜZERGAHLARI:
Çoban Yurtçu Bulvarı ve bağlantılı ara sokaklar
d)PANKART VE AFİŞ ASILABİLECEK YERLER:
Toplantı ve Gösteri Yürüyüşünün yapılmasına izin veren Valilik Makamının onay tarihinden itibaren, Toplantı ve Gösteri Yürüyüşünün bitiş saatine kadar;
Büyükşehir Belediyesi ile İlçe Belediyelerince belirlenen bilbordlara, ilan ve reklam panolarına yasal çerçevede asılabilecektir.
D)SARIÇAM İLÇESİ :
a) TOPLANTI ALANI VE TANIMI:
Kani Karaca Bulvarı ile Adnan Kahveci Bulvarının kesiştiği kavşak (4000 m2 'lik alan)
b) YÜRÜYÜŞ YOL GÜZERGAHI:
Orhangazi Mahallesi Kani Karaca Bulvarı üzerinde 3299 Sokak ile Barış Caddesinin kesiştiği alanda (1000 m2 'lik alan) toplanılıp, Kani Karaca Bulvarından Adnan Kahveci Bulvarı doğrultusunda 800 metrelik güzergah.
c) DAĞILMA YOL GÜZERGÂHI:
Yürüyüş güzergahı ve toplantı alanı çevresinde bulunan sokak ve caddeler.
d) PANKART VE AFİŞ ASILABİLECEK YERLER:
Toplantı ve Gösteri Yürüyüşünün yapılmasına izin veren Valilik Makamının onay tarihinden itibaren, Toplantı ve Gösteri Yürüyüşünün bitiş saatine kadar;
Büyükşehir Belediyesi ile İlçe Belediyelerince belirlenen bilbordlara, ilan ve reklam panolarına yasal çerçevede asılabilecektir.
2-GENEL ESASLAR:
2911 sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanununa göre yukarıda tespit edilen afiş ve pankart asılabilecek yerler dışında, diğer cadde ve sokaklara afiş ve pankart asılabilmesi için, Adana Büyükşehir Belediye Meclisinin 13.05.2005 tarih ve 232 sayılı kararı ile kabul edilen İlan, Reklam ve Tanıtım Yönetmeliğine göre, Adana Büyükşehir, Seyhan, Yüreğir, Çukurova ve Sarıçam Belediye Başkanlıklarına ait bilboard ve panolara afiş ve pankart asılabilmesi için, yetkili işletmeci- firmalara müracaat edilecektir.
Yukarıda tespit edilen güzergâhlar ve alanlar dışında Toplantı ve Gösteri Yürüyüşü düzenleyenler ile afiş ve pankart asanlar hakkında 2911 Sayılı Kanunun ilgili hükümleri; Valilik Makamı tarafından konu ile ilgili yapılmış düzenleme ve alınmış kararlara aykırı hareket edenler hakkında ise Kabahatler Kanununun İdari yaptırım kararı verme yetkisi başlığı altında düzenlenen 22. maddesinde sayılan;
1) Kabahat, dolayısıyla idari yaptırım kararı vermeye ilgili Kanunda açıkça gösterilen idari kurul, Makam veya kamu görevlileri yetkilidir.
2) Kanunda açık hüküm bulunmayan hallerde ilgili Kamu Kurum ve Kuruluşunun en üst amiri bu konuda yetkilidir.
3) İdarî Kurul, Makam veya kamu görevlileri, ancak ilgili Kamu Kurum ve Kuruluşunun görev alanına giren yerlerde işlenen kabahatler dolayısıyla İdarî yaptırım kararı vermeye yetkilidir hükmü ile;
42. maddenin 1. Fıkrasında “ Meydanlara veya parklara, cadde veya sokak kenarlarındaki kamuya ait duvar veya alanlara, rızası olmaksızın özel kişilere ait alanlara bez, kâğıt ve benzeri afiş ve ilan asan kişiye, Yüz Türk Lirasından Üç Bin Türk Lirasına kadar idari para cezası verilir. Aynı içerikteki afiş ve ilânlar, tek fiil sayılır.”hükümlerine göre, İdari para cezası ile tecziye edileceklerdir.
Anayasal bir hak olan düşünce hürriyetinin korunması, toplumda demokratik yöntemlerle kullanımının ve gelişiminin sağlanması, sivil toplumun teşviki ve gelişimi açısından önem arz etmektedir.
Bu hak ve özgürlüklerin, vatandaşlarımız tarafından kullanımında yukarıda belirtilen esaslara uyulması gerekmektedir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.