T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
VALİ ELBAN OKUL YÖNETİCİLERİYLE BİR ARAYA GELDİ
“Yönetici Buluşmaları” Toplantı Programı, Vali Dr. Süleyman Elban’ın katılımıyla gerçekleşti.
Çukurova Üniversitesi Kongre Merkezinde gerçekleşen toplantıya, İl Milli Eğitim Müdürü Yaşar Koçak ile resmi ve özel okul ve kurum yöneticileri katıldı.
Toplantıda bir konuşma gerçekleştiren Vali Elban; 2022-2023 eğitim-öğretim yılının öğretmenlere, öğrencilere, ilimize ve ülkemize hayırlı olması temennisinde bulundu.
Her fırsatta okullarımızı ziyaret etmeye, öğrenci ve öğretmenlerimizle bir araya gelmeye çalışıyoruz diyen Vali Elban, “İlimizde milli eğitime bağlı resmi ve özel kurumlarımızda 1640 civarında eğitim kurumumuz, 32.000 civarında eğitim neferimiz, 520 bin 300 civarı da öğrencimiz bulunmakta. Adana’daki bu hareketlilik düşünüldüğünde maalesef istediğimiz derecede bütün okullarımızı ziyaret etme şansı bulamıyoruz. Fakat elimizden geldiğince bu gayret içerisindeyiz.” dedi.
Biz büyük bir aileyiz dolayısıyla bu ailenin de ihtiyaçları ve sorunları da büyük olabiliyor diyen Vali Elban, “Fakat bunun yanında bu büyük ailenin başarıları da büyük, yaptığı çalışmalar da farklı oluyor. Son bilim şenliğinde bunu gördük, yavrularımız hakikaten hepimizi gururlandırdı. Bu şenlikte sizlerin çocuklarınıza yaptırdığınız çalışmalarla, onların neler yapabileceklerini hepimiz görmüş olduk.” dedi.
Tabii sizler esas itibarıyla eğitimci olarak okullardan mezun oluyorsunuz, uzun yıllar eğitimcilik yapıyorsunuz ama eğitimini almadığınız idarecilik gibi bir alanda görev yapmak durumundasınız diyerek sözlerini sürdüren Vali Elban, “İdarecilik uzmanlık gerektiren ayrı bir alan. Sizler bunun eğitimini almadan doğaçlama, usta çırak ilişkisiyle bu alanı öğreniyorsunuz. Bunun da kendine has ciddi zorlukları var. Bir taraftan fiziki şartlarla binayla, bina eksiklikleriyle, eğitim malzemeleriyle uğraşacaksınız; öbür taraftan öğretmenlerimizin sorunlarıyla ve personelle ilgili konularda uğraşacaksınız, diğer taraftan öğrencilerle ilgileneceksiniz, bunun dışında okula hizmet veren okul servisleriyle, kantinlerle ve diğer kişilerin okulla olan ilişkilerini düzenleyeceksiniz. Hepsi birbirinden zor konular ama sizler bu işlerin altından kalkıyorsunuz. Bundan dolayı ben sizlere teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.
Eğitimde disiplini elden bırakmadan hareket etmenin önemine değinen Vali Elban, bunun yanında idarecilere öğretmenlerden, velilerden gelen taleplerde de empatik bir bakış açısıyla, hoşgörüyle yaklaşmanın idarecilikteki başarının bir sırrı olduğunu vurguladı.
Eğitimde Adana olarak hedefimiz bir bütün olarak çok ciddi başarı elde etmek diyen Vali Elban, “Bu başarıda hedeflediğimiz kriterlerden sadece bir tanesi akademik başarıdır. Bizim asıl hedefimiz donanımlı nesiller yetiştirmektir. Bu donanımlı neslin elbette ki çağın gereği olarak kodlama da bilmesi lazım, kitap okuma alışkanlığına sahip olması lazım, sanatla ilgilenmesi lazım, sporla ilgilenmesi kısaca hayatın içerisinde olması lazım.” dedi.
Maalesef asrımızın hastalığı olan elektronik aletlere, dijital materyallere bağımlılık, çocuklarımızı sosyal hayattan, sosyal çevreden ve sosyal kabiliyetten geri bırakıp zekalarının gelişimine ciddi bir şekilde ket vuruyor diyen Vali Elban, “Fakat bunları yasaklamak hem gerçekçi değil hem de birçok açıdan doğru değil. Bunun yerine bu alışkanlıkları kontrol etmek ve faydalı hale getirmek gerekiyor. Dolayısıyla yavrularımızı çağın gereklerine uygun olarak her açıdan tam donanımlı olarak yetiştirmek mecburiyetindeyiz. Tabii ki akademik başarı, hem ülkemizdeki hem ilimizdeki yapılan değerlendirmelerde maalesef tek kriter. Bu nedenle akademik başarıyı da göz ardı edip yok sayamayız, bunun yanında diğer alanları da içerecek şekilde çocuklarımızı donanımlı bir nesil olarak yetiştirmek mecburiyetindeyiz.” dedi.
İki yıldan beri kodlamayla ilgili büyük uğraş verildiğini söyleyen Vali Elban, “Bu yıl inşallah aralık sonu itibarıyla resmi ve özel okul ayrımı olmaksızın tüm okullarımızda ana sınıflarımızdan lise sona kadar tüm yavrularımızı dijital okuryazar yapmak ve onları kodlama eğitimiyle buluşturmak istiyoruz. Bu konuda yakında bir seferberliğe başlıyoruz. Bunun için okullarımızda mutlaka bir alan oluşturmak durumundayız. Şu an yaklaşık % 40 oranında eğitici eğitimi oranımız bulunmakta ve bu oranı % 80, % 90’lara getirmek ve nihayet tüm öğretmenlerimizin dijital okuryazar olmaları temel arzumuz. Çünkü çocuklar dijital okuryazar olduğunda öğretmenlerimizin bu konunun cahili olmaları mümkün değil. Biz bu konuyu bu sene halledip artık bir taraftan da startuplarla, yeni eğitim merkezleriyle büyük bir mesafe alıp çocuklarımızı daha da geliştirmek istiyoruz.” sözleriyle konuşmasını bitirdi.
Toplantı, Adana’da eğitim üzerine yapılan çalışmalar üzerine istişarelerde bulunulmasıyla sürdü.