Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Adana Valiliği
T.C. Adana Valiliği
T.C. Adana Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Yöneticilerimiz Görev Dağılımı Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat
  • ADANA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları Adana Başka Adananın Kurtuluşunun 100. Yıl Logosu Adana Valiliği Logosu
  • İLETİŞİM
°C
9
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Yavuz Selim KÖŞGER
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mustafa YİĞİT
        • Emin Sait KARAHALİLOĞLU
        • Mehmet ÖZ
        • İbrahim KÜÇÜK
        • Abdullah ŞAHİN
    • Yöneticilerimiz Görev Dağılımı
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valiler
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
  • ADANA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Güvenlik ve Acil durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Defterdarlığı
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • Adana 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Adana Başka
    • Adananın Kurtuluşunun 100. Yıl Logosu
    • Adana Valiliği Logosu
  • İLETİŞİM
 

Adana 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü Basın Bülteni

13.02.2025

T.C.

ADANA VALİLİĞİ

İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü

 

ADANA 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ BASIN BÜLTENİ

Ülke genelinde Bakanlığımız tarafından koordine edilen ve Valiliğimiz bünyesinde hizmet vermekte olan 112 Acil Çağrı Merkezleri vatandaşların tek bir numarayı (112) öğrenmeleri, tüm ekiplerin en kısa sürede olay yerine ulaşmalarının sağlanması, can ve mal güvenliğinin sağlanması, zaman ve kaynak israfının önlenmesi amacıyla 7/24 hizmet vermektedir.

“Tüm Acil Durumlarda 1-1-2 (112)” sloganı ile yola çıkan 112 Acil Çağrı Merkezleri; Ambulans Acil, Polis Acil, Jandarma Acil, İtfaiye Acil, Orman Yangın Acil, Sahil Güvenlik Acil ve AFAD Acil İhbar numaralarını tek çatı altında toplamıştır.

Acil durumlarda; her zaman ve her yerden Acil Çağrı numarasını (112) arayarak ya da SMS atarak ücretsiz bir şekilde yardım talep edebilirsiniz.

            Adana 112 Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların tümüne cevap verilmekte olup, cevaplama süresi 2 saniyedir. Gelen acil yardım çağrısı ilk olarak çağrı karşılama personelleri tarafından karşılanmaktadır. Çağrı karşılama personellerimiz vaka tanımı ve vaka adres bilgilerini vaka formuna yazıp, ilgili birime (Sağlık, Emniyet, Jandarma, Afad, Orman, Sahil Güvenlik ve İtfaiye) yönlendirmekte, İlgili birim personelleri olayın içeriğine göre aralarında koordinasyon sağlayarak en yakın ekibi olay mahalline sevk etmektedir.

112 SMS İhbarları

Acil yardım talebi olan kişiler, 112 Acil Çağrı Merkezlerine telefonla veya Engelsiz 112, E-Call gibi uygulamalarla ulaşabildikleri gibi kısa mesaj (SMS) yoluyla da ihbarda bulunabilmektedir.

Cep telefonlarının SMS kısmına ihbar ve şikayetle ilgili bilgiler yazıldıktan sonra 112’ye mesaj ücretsiz olarak iletilir.

Acil durum kısa mesajları SIM kartı olmayan telefonlardan gönderilemez.

SMS, hangi konumdan gönderilmiş ise o ilin 112 Acil Çağrı Merkezine iletilir.

112 Web İhbar Sistemi

İçişleri Bakanlığımız tarafından Emniyet ve Jandarma ihbarlarının kolayca yapılabilmesi için 112 Web İhbar Sistemi devreye alınmıştır. İhbarlar, https://ihbar.ng112.gov.tr/ adresi üzerinden hızlı ve etkin bir şekilde iletilebilmektedir.

Kadın Destek Uygulaması (KADES) 

KADES uygulaması, son yıllarda giderek artan kadına şiddet olaylarının önüne geçebilmek ve kadınlara yardım edebilmek amacıyla geliştirilmiştir. Eşinden veya bir başkasından şiddet gören ya da şiddete maruz kalma ihtimali olan kadınlar, akıllı telefonları üzerinden yapacakları ihbarlarda hızlı bir şekilde bu iş için kurulan Kadın Acil Destek İhbar Sistemi’ne ulaşılabilmektedir.
            Akıllı telefon kullanıcısı bir kadının, telefonuna indirdiği KADES uygulamasına, T.C. Kimlik Numarasını girerek ve sonrasından EGM serverlarından gelen aktivasyon kodu ile aktif hale getirebileceği uygulama ile aile içi ve kadına yönelik şiddet mağduru kadınların acil durumlarda cihaz konum bilgisini açarak bir tuşla 112  Acil Çağrı Merkezine ulaşarak, yardım çağrısının yapıldığı olay yerine en yakın polis ekiplerinin sevk edilerek olaya müdahalesi sağlanmaktadır.

Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi Projesi (e-Call çağrıları) 

Bu sisteme sahip olan bir araç kaza yaptığında sistem otomatik olarak devreye girerek  112 acil çağrı merkezini aramaktadır. 112 Acil Çağrı Merkezi, arayan aracın konum bilgisini araçta bulunan GPS ile tespit ederek çarpma ile birlikte devreye giren sistem sayesinde araç içerisinde bulunan kişiler ile Acil Çağrı Merkezinde bulunan görevliler karşılıklı olarak görüşebilmektedir. E- Call çağrısı alındıktan sonra Acil Çağrı Merkezinde (Polis – Jandarma – Ambulans – İtfaiye – AFAD) bulunan tüm görevliler tarafından kaza yapan araca gerekli müdahale yapılmaktadır.

Engelsiz 112 Projesi

 

 

 

Engelsiz 112 Projesi, engelli vatandaşlarımızın ücretsiz olarak telefonlarına/ tabletlerine indirecekleri uygulama aracılığıyla 112 Acil Çağrı Merkezi ile anında iletişime geçmelerine imkân sağlamaktadır. Engelli vatandaşlarımız dilerse uygulama üzerinden sağlık problemlerini kayıt edebilir, acil durumda ulaşılacak yakınlarının iletişim bilgilerini sisteme girerek 112 Acil Çağrı Merkezi personelinin “Acil Çağrı” anında bu bilgileri görmesini sağlayabilir. Böylece süreçte daha etkin ve hızlı hizmet verilmesi mümkün olabilecektir.

2024 yılı içerisinde;

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğümüze toplamda 2.891.869 çağrı gelmiş olup, bu çağrılardan 1.283.333 adeti vakaya dönüşmüştür.

Adana 112 Acil Çağrı Merkezine Acil durum ihbarları ile birlikte zaman zaman farklı numaralardan asılsız ihbarlar ile devlet büyüklerine ve kamu görevlilerine hakaret içerikli aramalar gelmektedir.

            Kurumumuzu gereksiz yere arayarak meşgul ettiği tespit edilen 25 kişiye toplamda

47.830 TL idari para cezası kesilmiştir. Yapılan ihbarlarda; Kurumumuz personellerine, kamu kurum ve kuruluşları ile devlet büyüklerine hakaret içerikli aramada bulunan 11 kişiye adli işlem başlatılmıştır.

112 Acil Çağrı Hattına yapılan her gereksiz/asılsız arama; farkında olmadan bir insanın yaşama hakkının elinden alınmasına yol açabilir. 112 Acil Çağrı Hattı'nın gereksiz yere meşgul edilmesi nedeniyle gerçekten acil yardım bekleyen kişi veya kişiler hayatlarını kaybedebilirler.

Bu konuda farkındalık oluşturmak amacıyla çevremize 112 Acil Çağrı Merkezinin ne kadar önemli bir görev üstlendiğini, 24 saat kesintisiz hizmet verdiğini, gereksiz çağrılarla 112'nin meşgul edilmemesi gerektiğini belirtmeliyiz.

“112 HAYAT KURTARIR!” anlayışıyla hareket eden çağrı merkezimizin sadece acil durumlar için aranması acil durumda olan vatandaşlarımız için büyük önem arz etmektedir.

 

 

 

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Bilgi Edinme
  • Resmi İlan Portalı
Döşeme Mah. Mehmet Nuri Sabuncu Bulvarı No:115 Seyhan/ ADANA
03224592743
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız